Thursday, April 2, 2020

Facatura cu sarmale

V-am mai spus ca fac parte dintre aceia pe care ordonanta militara i-a mandatat sa iasa in corpore intre orele 11-13 pentru a-si procura conservele si malaiul necasare traiului de zi cu zi. Cei care au un caine, mai pot iesi si seara, timp de o ora intre 20-21. In rest, daca stai la casa ai sansa de a iesi in curte si sa-ti mai misti madularele. Daca nu, stai cu ochii pe geam sa vezi cum virusul se amesteca cu primavara de afara.

Astazi n-am iesit afara. Dar am gasit ce sa fac astfel ca sa pierd vremea mai usor.  A\Mai intai, mi-am ajutat sotia la facut sarmale. De post, ca asa este sezonul. Daca pe langa orezul care se foloseste in mod obisnuit, mai adaugi cateva ciuperci (bine ar fi in cantitati egale cu orezul), ardei capia, ceapa si morcov iese o treaba buna, care uneori este peste sarmalele cu carne. Sunt aici doua secrete. Primul este ca varza murata sa fie buna. Apoi sa calesti ingredientele in ulei incins in urmatoarea ordine: morcovul ras, orezul, ceapa si apoi ardeiul taiate fin, ciupercile fierte in prealabil in apa cu sare. Miez de nuca n-am avut ca as fi pus odata cu orezul. Dupa ce ai terminat de facut umplutura, te apuci de invarteli, apoi de copt la cuptor si in final de pus in farfurie dupa ce le presari din belsug cu (daca ai) patrunjel. Apropo de primul secret, cineva mi-a spus ca sarmalele in frunza de tei sunt o minunatie.

Ce am mai facut astazi? Am sapat in gradina. O sa fiti surprinsi sa aflati asta cand stiti deja ca stau la bloc. Ei bine, pe pervazul ferestrei am niste rosii care au facut fructe. Sunt un soi special, MiniBell, de tomate care se preteaza sa fie cultivate in ghivece mici, precum florile la fereastra.

Astazi am rascolit pamantul din ghivece, ceea ce se [oate numi ca am fost la sapat. Nu numai atata, am mai si cules cateva rosii, pe care le-am mancat inainte sa-mi dau seama ca ar fi bine sa le fac o poza.

Dar au mai ramas vreo cateva in 'pom' pentru conformitate.

No comments:

Post a Comment